AKTUALNOŚCI

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych społeczność Specjalnego Ośrodka Szkolno -Wychowawczego przygotowała dla gości z Ukrainy prezenty w postaci słodyczy i zabawek dla dzieci. Zajączek sprawił naszym gościom dużo radości a na ich twarzach pojawiły się uśmiechy.

Uczniowie wszystkich klas przygotowują się do Świąt Wielkanocnych tworząc piękne i oryginalne ozdoby oraz przygotowując potrawy świąteczne.

6 kwietnia szkolny Teatr REBUS gościł z występami artystycznymi w I Liceum Ogólnokształcącym im. S. Sempołowskiej w Tarnowskich Górach. Aktorzy wystawili sztukę pt. ZŁAP ODDECH, która spotkała się z ciepłym i przyjaznym odbiorem widzów. Po zakończeniu spektaklu odbyło się krótkie, wspólne spotkanie z młodzieżą, na którym poruszaliśmy kwestie niepełnosprawności intelektualnej oraz problemy ludzi ze spektrum autyzmu.
Zebraliśmy również dary dla gości z Ukrainy, którzy mieszkają na terenie naszego ośrodka. Serdecznie dziękujemy dyrekcji i młodzieży z liceum za tak gorące przyjęcie i ogrom darów – soków dla dzieci z Ukrainy.

Zakończyliśmy projekt „Porozmawiajmy o odżywianiu”. Uczniowie szkoły podstawowej obejrzeli prezentację dotyczącą piramidy żywieniowej i skosztowali sałatkę owocową przygotowaną przez nauczycielki i uczniów klas 3bP i 3cP.

29 marca 2022r.
Uczniowie naszego Ośrodka wzięli udział w wycieczce do Muzeum Śląskiego w Katowicach. Zwiedziliśmy szereg wystaw, poznaliśmy historię Górnego Śląska. Mieliśmy również okazję podziwiać oryginalne obrazy Chełmońskiego. Sale muzealne były ciekawe, często interaktywne, zachęcały do zdobywania wiedzy na temat Górnego Śląska.

Nasza szkoła brała udział w II OGÓLNOPOLSKIM PROJEKCIE EDUKACYJNYM „PODRÓŻE PO POLSCE” organizowanym przez ZSP nr 28 w Częstochowie oraz Fundację Misja Specjalna. Celem szczegółowym było wykonanie czterech zadań z wybraną grupą uczniów. My wybraliśmy uczniów klasy 2aSPdP, 2bSPdP, 7p.
Zadanie nr 1 Kulinaria
Celem zadania było popularyzowanie potraw regionalnych w zakresie SŁODKICH INSPIRACJI.
Odpowiedzialnymi za wykonanie zadania pierwszego były p. Renata Rychter i p. Monika Makosz. Zobaczcie sami, jaką słodką prezentację przygotowali uczniowie wraz z nauczycielami.

Zadanie nr 2 Muzyka
Celem zadania była prezentacja muzyki związanej z regionem i promocja INSPIRUJĄCEGO IDOLA. My wybraliśmy zespół Freje pochodzący z Tarnowskich Gór.
Odpowiedzialnymi za wykonanie zadania drugiego były p. Anna Pająk i p. Agata Koptyńska – Małek.

Zadanie nr 3 Technika
Celem zadania była popularyzacja elementów garderoby związanych z regionem. My zaprezentowaliśmy trendy modowe zainspirowane tradycją oczywiście śląską.
Odpowiedzialnymi za wykonanie zadania trzeciego były p. Jolanta Wrona i p. Sonia Matejczyk.

Zadanie nr 4 Fotografia
Celem zadania było wykonanie dwóch zdjęć prezentujących realizację sztuki nowoczesnej w architekturze miejskiej dla danego regionu.
Nasi uczniowie wybrali się na wycieczkę do Centrum Tarnowskich Gór zabierając ze sobą najważniejszy atrybut fotografa, jakim jest aparat fotograficzny. Celem wycieczki było wyszukanie przez debiutujących uczniów – „fotografów”, nowoczesnych perełek architektonicznych miasta i wykonanie zdjęć.
Przedstawiamy dwie fotografie:
I zdjęcie ” Titanic na Rynku” wykonane przez uczennicę Karolinę Korek
II zdjęcie ” Gwarek na Dworcu Autobusowym” wykonane przez Michała Mecnera
Odpowiedzialną za wykonanie zadania czwartego była p. Barbara Klimek

Poprzez udział w projekcie nasza szkoła walczy o zdobycie certyfikatu promotora regionu. O wynikach dowiemy się w czerwcu.
Trzymajcie kciuki!!!!

18 marca 2022 r.
15 uczniów naszej szkoły z opiekunami uczestniczyło w wycieczce do „Osikowej Doliny.” w Koziegłowach. Dzieci mogły się zapoznać z historią powstania wiórka oraz koziegłowską tradycją wytwarzania dekoracji z drewna osikowego. W trakcie prezentacji poznały ciekawe informacje o naturze, właściwościach i pochodzeniu osikowych drzew, a także niezwykłe ciekawostki związane z osikowym rękodziełem. W drugiej części zajęć uczniowie wzięli udział w warsztatach, tworząc własnoręcznie dekoracje wielkanocne z osikowych wiórków. Każdy uczestnik otrzymał niezbędne materiały i akcesoria do wykonania kurczaka.  Każdy kwiatek i kurczak był piękny i wyjątkowy.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.